lundi 15 juin 2009

PROXIM LA EIFFEL-TURMO...

<<<:::>>>

Cadie, malgre la mala vetero, me iris a la quartero di un de mea anciena laboreyi (me laboris ibe dum multa yari til 2004). Ne chanjis multo en ol. Se nur forsan la fakto ke lua etoso divenas mem plu borgezala. Ol esas tre agreabla quartero jacanta nefore de la Eiffel-turmo e nefore de le "Invalides" ube trovesas la tombo dil imperiestro Napoléon I. Ma semblas a me ke olim (dum la yari 1970), ol esis plu plebeyala (kelkete) e plu severa. La tota urbo Paris "bobo"-eskas, t.e. sempre plu lojeskas en ol pekunioza nova mez-klasani e li forpulsas la sempre plu skarsa restanta proletarii. On povas regretar ica evoluciono...
Tamen, semblis a me ke esas novajo. Certe ita quartero esis ja olim kosmopolita, ma nun me audis parolar preske nur la Angla patuazo*. On povabus kredar ke onu ne esas en Francia. Sen pensar ke on esas en London nam Paris e London esas tre diferanta chefurbi. Ultre lo, la Angla parolata enstrade esis pronuncata prefere segun Usana maniero kam segun Britaniana maniero. Kad ica personi esis turisti ? Forsan kelka de li, yes, ma la plu multi esis probable lokala habitanti. Pro ke onu ne esas fora de la quartero dil ambasaderii, ico certe pleas rolo. Ma la prepondero di la Angla ne explikesas per ita proximeso, tante plu ke olim la ambasaderii ja existis e la Angle-parolanti esis min nombroza. Me povas nur konjektar ke la pekunioza Anglosaxoni sempre plu prizas Paris ed instalas su ibe tre (tro) volunte. Fortunoze, la komercisti esas omna Franci e parolas France. Ico impedas havar la impreso esar exterlandano en onua propra lando. Tamen, ica forta Usana prezenteso en Paris esas kelkete misterioza, nam la dolaro esas febla kompare al euro. Nihilominus*, esas Usani ed altra Anglosaxoni qui havas la financala moyeni habitar en Paris e qui prizas ico sempre plu multe.

<<<:::>>>

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire