samedi 7 février 2015

LA DRUIDI


Segun ica arkeologiista historiisto, qua esas specalisto pri la Galla socio, la

spiritaleso di la druidi povabus esar influita da un de la fonderi di la Greka

filozofiala pensado.

 

LA DRUIDI esis stranja sacerdoti supozata posedar sajeso qua grantis a li

povo super omna komparo ye la Galla socio. Kad li influesis dal teorii expresita dal Greka filozofo Pythagoras ? Ita question egardesas tre serioze dal arkeologiisto ed historiisto Jean-Louis Brunaux en lua maxim recente redaktita libro : La Druidi, filozofi che la barbari. « De la tempo di Caesar til nia epoko, la historiisti, geografiisti e specalisti pri religio trublesis dal druidi, quaze li ne savus quale traktar li. Kad altraloke onu ultempe vidis

sacerdoti esar judiciisti, imperar a la politikisti, edukar la yunaro sen tamen serchar instalar teokratio ? », tale skribas la autoro, qua dedikis grandanombra verki a la Galla civilizo.

 

KOMUNA KREDI

Segun Brunaux, Caesar ipsa, qua tamen priskribas detaloze la rolo dil druidi en lua libro la Gallia-milito, mingrandigis la importo di lia filozofiala pensado. Ne nur pro ke il interesesas poke a lia « barbara » kulturo, ma precipue pro ke la druidi quin ilu konocas, tote aparte la famoza Diviciac, federito dil Romani ed amiko di Cicero, ne esas apta reprezentanti dil druidismo existinta lor lua granda epoko, olqua prosperis en Gallia inter la Vma yarcento a.K. e la IIma yarcento a.K. Por studiar serioze la druidala fenomeno, oportas retroirar plu fore aden la pasinta tempo. « La unika savozo, qua bone intelektis lia plaso en la Galla socio, esas la Greko Poseidonios di

Apameia », tale explikas s-ro Brunaux. Kom dicipulo di Aristoteles, Poseidonios di Apameia esas Greka erudito, samatempe filozofo e matematikisto, ilqua voyajis en Gallia ye la IIma yarcento ante Kristo e lu redaktis grandanombra verki en qui lu studias omna aspekti dil Galla kulturo. Quankam il opinionis ke la Greki esas la reprezentanti dil suprega civilizuro, il ne desestimis la habitanti di Gallia tante plu ke ici laste nomita esis por-Greki ! Nome, la Galli, ye la IIIma yarcento a.K., irabis til Delfi ube li esabis facinata per la Greka religio. Talgrade ke aparas la questiono pri

influo dal Greki a la Galli, precipue tra la docado da Pythagoras , nome lu esis filozofo, qua, quale la druidi, revelis lua sekretaji, nur ad « iniciiti ».

Ula nombro de metafizikala kredi komuna justifikas la komparo inter la druidi e Pythagoras. Inter oli, la ideo nereprezentar la dei, la intereso pri la nombri e la matematikala legi kom expresuri di lo deala, la inklino a la divinado ed a la auguri. Tandem, la Galli kredis la realeso di la metempsikoso. La salvo dil anmo e la nemortiveso, quin onu ganis per esar heroala lor la kombato, signifikis la fino dil « riinkarnaci », koncepto qua esis anke plusa ideo komuna kun la Pythagoras-ani. Segun Jean-Louis Brunaux, ica similaji nule konformesas a la opiniono quan onu havas, generale, pri « barbara » Galli, od anke pri Galli neapta pri abstrakto o mem pri « Kelteso » hermetika a la extera influi.

 

Adapto segun artiklo publikigita en la diala jurnalo LE FIGARO ye la 7ma di

septembro 2006 e redaktita da PAUL-FRANCOIS PAOLI

 

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire